Divendres, 03 de maig del 2024

Trens Dignes: “La Taula de Mobilitat de les Terres de l’Ebre està paralitzada”

|

- Publicitat -

Trens Dignes denuncia la paralització de la Taula de la Mobilitat de les Terres de l’Ebre. Segons la plataforma ciutadana, des de la seva creació l’any 2016, l’ens només s’ha reunit dues vegades: l’última fa nou mesos. Per aquesta raó, exigeixen un òrgan “eficaç i funcional”, ja que la paràlisi de la taula impedeix assolir els objectius pendents, entre d’altres la coordinació dels nous horaris i freqüències per quan es posi en marxa la variant de Vandellòs, l’ampliació del servei d’Euromed cap al País Valencià, la intermodalitat de l’estació de l’Aldea, la reducció dels temps de viatge o la millora de freqüències matinals a l’R15.

Així mateix, exigeixen la capil·laritat del transport públic en bus i tren a tot el territori i la renovació efectiva i equitativa de més combois, ja que només dos dels vint nous combois s’han destinat al sud del país. A més, consideren que cal reduir els temps dels viatges entre l’Ebre i Barcelona i recuperar els serveis perduts a estacions com Móra la Nova o Ulldecona. “Demanem que aquestes reunions siguin reals i efectives i es posi fil a l’agulla perquè se’n beneficia la ciutadana. Si hem aconseguit tot això des del carrer, què no podríem fer si la Taula fos efectiva, si els seus membres creguessin que és executiva i treballessin braç a braç amb nosaltres”, ha denunciat la portaveu de la plataforma Montse Castellà.

Publicitat

“No pot ser que les institucions pensen que el gruix del pes per la lluita de la mobilitat digna a les Terres de l’Ebre recau en la ciutadania. Nosaltres farem tot allò que podrem però els representants polítics s’han de posar les piles”, ha afegit. De moment, la conselleria de Territori s’ha compromès a mantenir una reunió durant aquest mes de juliol amb la plataforma però la Taula segueix sense convocar reunions.

Trens Dignes treballa des de fa sis anys per millorar la mobilitat a les Terres de l’Ebre. Des d’aleshores han aconseguit, amb pressió des del carrer, l’aturada de l’Euromed a l’Aldea –un servei que demanen mantenir i ampliar cap al País Valencià. També la rebaixa de les tarifes a l’R15 i R16, la incorporació de freqüències nocturnes a l’R16 i la millora dels combois. També a l’R15 la pressió de Trens Dignes va frenar la retallada d’aturades de dues freqüències que arriben fins a Casp (Baix Aragó Casp), i que s’ampliés fins a Riba-roja d’Ebre dues freqüències més, així com millores en manteniment en una línia que patia greus despreniments que perjudicaven durant dies i setmanes els usuaris.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

8 COMMENTS

Comments are closed.