Diumenge, 05 de maig del 2024

Rehabilitats diferents terminis per a procediments relacionats amb el medi ambient

|

- Publicitat -
La Direcció general de Qualitat Ambiental i Canvi Climàtic del Departament de Territori i Sostenibilitat ha dictat una resolució per rehabilitar els terminis de diferents procediments tramitats en matèria de medi ambient que van quedar suspesos pel decret d’estat d’alarma. La resolució acorda rehabilitar els termes i terminis dels procediments administratius relatius a la supervisió de les entitats col·laboradores de medi ambient, a l’atorgament del distintiu de Qualitat Ambiental, a la inscripció al registre europeu EMAS i al procediment d’atorgament de l’etiqueta ecològica europea (Ecolabel). També s’han aprovat mesures de flexibilització per a les inspeccions.
A més, Territori i Sostenibilitat ha considerat favorable per a les activitats econòmiques que puguin disposar dels reconeixements de certificació ambiental en tràmit que no s’havien pogut resoldre per la situació de suspensió de terminis.

També ha determinat rehabilitar els termes i terminis que fan referència als procediments d’exigència de la responsabilitat ambiental, d’inspecció i restauració d’espais afectats per activitats extractives i els de constitució, revisió i retorn de les fiances establertes com a garantia dels programes de restauració, així com al procediment d’inspecció ambiental integrada dels establiments inclosos en el Programa d’inspecció ambiental de Catalunya.

En l’àmbit de la inspecció, la Generalitat ha aprovat mesures de flexibilització per ajornar les visites programades en període de l’estat d’alarma i les seves pròrrogues, considerant els recursos tècnics disponibles de les entitats col·laboradores, ajustant les accions a la realitat industrial actual. D’acord amb la situació actual, i per permetre flexibilitzar a les empreses l’efectiva realització d’aquestes inspeccions, s’ajorna quatre mesos la data límit dels requeriments.

Publicitat

Alhora s’han rehabilitat els procediments de tramitació i resolució de les autoritzacions d’emissions i el seguiment del control de les emissions de les instal·lacions on es desenvolupen activitats incloses al Catàleg d’Activitats Potencialment Contaminants de l’Atmosfera (CAPCA) i l’establiment de requisits per al control de les emissions dels establiments sotmesos al règim de notificació d’emissions.

Així doncs, s’ha decidit ampliar els terminis per dur a terme els controls atmosfèrics dels establiments i els mesuraments dels focus emissors a través d’una altra resolució. Continuar aquests procediments s’ha considerat indispensable per assegurar el correcte funcionament de les activitats sense posar en risc ni la salut de les persones ni el medi ambient.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

11 COMMENTS

  1. … [Trackback]

    […] Find More Info here to that Topic: monrural.cat/2020/05/26/rehabilitats-diferents-terminis-per-a-procediments-relacionats-amb-el-medi-ambient/ […]

Comments are closed.