Dijous, 25 de abril del 2024

Mas Miró ensenyarà més espais

|

- Publicitat -

La Fundació Mas Miró té previst començar les obres de la segona fase de la remodelació de la casa d’estiueig de Joan Miró a Mont-roig del Camp a finals d’anys o principis de 2020, un cop s’hagi enllestit la redacció del projecte. L’actuació tindrà un cost de 220.000 euros, que es finançaran amb recursos propis i una subvenció de 61.254 euros atorgada per la Generalitat. Amb els treballs es rehabilitarà la part de l’interior de la casa noble que actualment no està oberta al públic i es farà accessible l’espai amb un ascensor. La Fundació ha fet l’anunci durant la presentació del balanç del primer any de l’obertura al públic de la masia, on Miró va passar bona part dels seus estius.

Els treballs, que s’executaran en temporada baixa i comprendran un període d’entre quatre i cinc mesos, permetran, d’una banda, rehabilitar la cuina, situada a la primera planta de la masia. De l’altra, es construirà un ascensor per fer accessible l’espai a persones amb mobilitat reduïda. Una altra de les novetats del projecte és l’adequació de l’antic corral, reformat en la primera fase, que es convertirà en una botiga en les pròximes dues setmanes. Segons la directora de la fundació, Elena Juncosa, l’objectiu és convertir-lo que sigui un espai “experiencial” on es puguin fer activitats paral·leles, com presentacions de llibres, lligades a la “filosofia” del projecte i l’univers mironià.

Publicitat

En la presentació del balanç, també s’han presentat diverses activitats que es posaran en marxa amb la nova temporada. A partir del 20 d’abril es començaran a fer visites teatralitzades guiades pel masover de la finca i dirigides a un públic “diferent” i més familiar. Entre les estrenes també destaca Hall escape Mas Miro, un joc d’escapisme previst per a finals d’estiu i que es farà a l’exterior de la masia. Amb aquesta iniciativa es vol atreure els joves, els quals segons la directora, relacionen els museus amb un concepte avorrit. “Serà una experiència lúdica i molt singular”, ha afegit Juncosa.

Al mateix temps, també s’han dissenyat tallers educatius i familiars, més enllà de les visites escolars que han començat a rebre des de mitjan curs. Una altra de les activitats noves és l’experiència Essència Miró. Es tracta d’una oferta exclusiva a porta tancada en la qual es podran visitar espais que no estan oberts al públic com la terrassa. L’activitat oferirà també la degustació de productes del territori.

D’altra banda, des de la fundació es vol consolidar les Nits del Mas Miró. En aquest sentit, de cara el 8 d’agost s’ha programat la presentació del llibre Miró&Music que inclourà una visita musicalitzada a la casa amb sopar a l’exterior. L’endemà es repetirà el Sopar sota les estrelles, atès l’èxit del darrer any. En aquest cas, la proposta inclou una xerrada sobre les constel·lacions de Miró i sobre astronomia i un sopar a l’exterior de la finca. Pel que fa al 10 d’agost, es projectarà el documental Miró contra Miró, el també amb visita guiada i sopar.

A més a més, la família de Joan Miró ha donat onze guixos a la fundació de Mont-roig, alguns dels quals s’exposaran al taller de l’artista i altres s’usaran en tallers específics d’escultura. “No són peces en si mateix però són molt importants perquè són el pas previ a l’escultura fosa en bronze. Té valor documental sobretot en un espai com el Mas Miró”, ha dit Juncosa.

Més de 7.000 visitants

Des de la seva posada en marxa, ara fa un any, la casa-museu ha rebut 7.306 visitants, la majoria dels quals entre el maig i l’octubre del 2018. Juncosa s’ha mostrat satisfeta per aquestes xifres, malgrat que el pla d’actuació preveia una xifra d’uns 10.000 visitants anuals. En aquest sentit, ha remarcat que aquestes previsions s’emmarcaven en un equipament en ple rendiment i dins d’un any natural, tot prioritzant la qualitat per sobre de la quantitat. “No tindria sentit un espai massificat. És un espai sensible, molt especial”, ha argumentat Juncosa.

Per la seva banda, el president de la fundació i alcalde de Mont-roig del Camp, Fran Morancho, ha subratllat que durant aquest any s’ha consolidat el vincle entre els veïns del municipi i la figura de Miró. Segons dades de la fundació que es basen amb la llengua reproduïda de l’audioguia, la procedència dels visitants és “marcadament” del Camp de Tarragona i de la demarcació de Barcelona. Pel que fa al mercat estranger, han registrat un 7% de francesos i alemanys i un 4% d’anglesos.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

13 COMMENTS

Comments are closed.