Dilluns, 06 de maig del 2024

L’IDAPA impulsa un grup de treball de productors i entitats del Pirineu per fer una crida cap al consum ‘compromès’

|

- Publicitat -

Productors agroalimentaris, administració i entitats del Pirineu han sumat esforços per fer front a les conseqüències econòmiques que la crisi sanitària de la covid-19 està provocant en el sector, dissenyant-ne així una estratègia comuna per incentivar el consum en aquest context. En aquest sentit, han constituït un grup de treball gràcies a l’impuls i participació de l’Institut per al Desenvolupament i la Promoció de l’Alt Pirineu i Aran (IDAPA), els consells comarcals d’aquest àmbit territorial, els Parcs Naturals de l’Alt Pirineu i del Cadí Moixeró i el Parc Nacional d’Aigüestortes i Estany de Sant Maurici, a més de representants de diferents iniciatives de promoció del producte local, els Grups d’Acció Local i agrupacions de productors.

L’objectiu del Grup de treball de Producte Local de l’Alt Pirineu i Aran es donar resposta a la necessitat de buscar nous canals de comercialització per arribar al consumidor final i facilitar que la població d’aquest territori no hagi de moure’s de casa i pugui continuar consumint productes de proximitat. Això ha motivat que moltes de les empreses productores i artesanes s’organitzin per fer comandes i lliuraments en punts específics o enviar-les a domicili, davant la important davallada de la demanda, pel tancament de bars i restaurants, fires i mercats.

Publicitat

 

Algunes iniciatives que ja existeixen són les de Menja’t l’Alt Urgell, on vint empreses ofereixen la possibilitat de fer comandes per telèfon i enviar-les a casa; la campanya #emquedoacasaimenjolocal Al teu gust. Aliments del Pallars, a través de la qual diversos productors del Jussà ofereixen lots específics per aquests dies; Del Parc al Plat, que promou el consum de productes del Parc Natural de l’Alt Pirineu en una cistella conjunta que es pot recollir a Sort o rebre a domicili i, finalment, la posada en marxa de dos punts de venda de la Xarxa Agroalimentària de Cerdanya.

En el cas de l’Alta Ribagorça i a la Val d’Aran, el web del Consell Comarcal i del Conselh Generau, respectivament, informa dels productors que fan venda directa al consumidor final o dels establiments per adquirir aquests productes.

La producció agroalimentària és una peça clau de l’economia de l’Alt Pirineu i Aran i una de les que millor defineix la seva identitat vinculada a la pagesia de muntanya. Les iniciatives productives aporten valor afegit a l’activitat ramadera i agrícola i permeten el manteniment de l’equilibri ambiental i el reforçament de la cultura gastronòmica pròpia. Moltes d’aquestes produccions, a més, es troben ubicades en els pobles més petits de les valls i són essencials per mantenir-los vius i actius.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

13 COMMENTS

  1. … [Trackback]

    […] Find More on that Topic: monrural.cat/2020/04/20/lidapa-impulsa-un-grup-de-treball-de-productors-i-entitats-del-pirineu-per-fer-una-crida-cap-al-consum-compromes/ […]

  2. … [Trackback]

    […] Read More here on that Topic: monrural.cat/2020/04/20/lidapa-impulsa-un-grup-de-treball-de-productors-i-entitats-del-pirineu-per-fer-una-crida-cap-al-consum-compromes/ […]

  3. … [Trackback]

    […] Find More Information here on that Topic: monrural.cat/2020/04/20/lidapa-impulsa-un-grup-de-treball-de-productors-i-entitats-del-pirineu-per-fer-una-crida-cap-al-consum-compromes/ […]

  4. … [Trackback]

    […] Find More Information here on that Topic: monrural.cat/2020/04/20/lidapa-impulsa-un-grup-de-treball-de-productors-i-entitats-del-pirineu-per-fer-una-crida-cap-al-consum-compromes/ […]

  5. … [Trackback]

    […] Find More Information here on that Topic: territorirural.cat/lidapa-impulsa-un-grup-de-treball-de-productors-i-entitats-del-pirineu-per-fer-una-crida-cap-al-consum-compromes/ […]

  6. … [Trackback]

    […] There you can find 89539 more Info on that Topic: territorirural.cat/lidapa-impulsa-un-grup-de-treball-de-productors-i-entitats-del-pirineu-per-fer-una-crida-cap-al-consum-compromes/ […]

Comments are closed.