Dimarts, 23 de abril del 2024

La DOP Les Garrigues confia mantenir les vendes d’oli en aquesta campanya i aconseguir nous clients en línia

|

- Publicitat -

La Denominació d’Origen Protegida (DOP) Les Garrigues confia mantenir les vendes d’oli en la nova campanya malgrat la situació de pandèmia. Fins i tot, espera guanyar nous consumidors després de la bona acollida que en els darrers mesos han tingut els canals de venda en línia. El seu president, Enric Dalmau, assegura que la venda ‘online’ “ha vingut per quedar-se” i destaca la fidelitat dels clients de l’oli garriguenc, que malgrat el coronavirus han buscat altres vies per adquirir aquest producte. De fet, en el darrer any les comandes fetes a través d’internet i per telèfon a la Cooperativa d’Arbeca (Garrigues) s’han multiplicat per cinc i ja representen el 33,5% del total de les vendes d’oli.

La campanya de l’oli va començar fa un mes amb la recol·lecció de l’oliva i des de fa dues setmanes les cooperatives ja disposen d’oli nou per vendre. El president de la DOP Les Garrigues, Enric Dalmau, explica que malgrat la “incertesa” generada pel coronavirus, aquests dies estan notant “molta activitat” per telèfon i internet de clients interessats en comprar aquest producte. En el mateix sentit, el director general de la Cooperativa Arbequina i Secció de Crèdit, Sergi Millán, diu que han notat un lleuger increment de les vendes d’oli nou respecte l’any passat, tant a través de la xarxa com de forma presencial.

Publicitat

 

Aquesta campanya “guanyarem consumidors perquè servim molts clients nous”, ha indicat Dalmau, que assegura que la venda en línia és una “oportunitat” i que “ha arribat per quedar-se”. De fet, els esforços de la DOP per aquesta campanya es centren en créixer en aquest mercat, a falta de les fires especialitzades i de les restriccions de mobilitat que dificulten que els clients es puguin desplaçar a la comarca a comprar l’oli.

 

Així, Dalmau destaca que en la recent acabada campanya no s’han perdut vendes. En part, per la bona acollida que ha tingut la iniciativa ‘Te’l portem a casa’, que es va posar en marxa a l’abril, coincidint amb la primera declaració de l’estat d’alarma. En aquesta, els clients poden encarregar l’oli per telèfon o internet i rebre’l a casa seva al mateix preu que el comprarien a les cooperatives o molins que formen la DOP.

 

En aquest sentit, Milán ha indicat que fins al mes d’octubre les vendes fetes en línia i per telèfon a la Cooperativa d’Arbeca han augmentat un 500% respecte la campanya anterior i es mostra “esperançat” que aquestes vagin en augment. En concret, han passat de representar el 6,7% dels 966.431 euros en vendes d’oli l’any 2019 a arribar fins al 33,5% al 2020, amb unes vendes totals d’oli de 924.246 euros. A banda d’això, recentment la cooperativa també ha creat la marca ‘Arbequina Arbeca’ amb l’objectiu de potenciar les vendes, un projecte que ha anat acompanyat d’una transformació digital que s’ha “accelerat” a causa de la pandèmia, ha afegit Milán.

 

Així mateix, Dalmau i Millán coincideixen en destacar que un dels punts forts de la DOP és que té un “client fidel” que malgrat la situació actual no ha volgut deixar de menjar oli de les Garrigues sinó que ha canviat els seus hàbits per poder-lo adquirir a distància. Tot i això, lamenten que la pèrdua d’aquesta venda directa afecta negativament al conjunt de la comarca i esperen que en els propers mesos les restriccions de mobilitat es relaxin perquè la gent pugui tornar a comprar l’oli de manera presencial. “És una llàstima perquè molta gent venia a comprar l’oli, feia una volta pel poble i anava al restaurant, fet que portava activitat als pobles i això, malauradament si que ho perdrem”, ha explicat Dalmau.

 

 

 

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies