Amb el suport de:

Amb el suport de:

Dissabte, 19 de juliol del 2025

Edita:

El sector carni reivindica “la força de la carn” catalana en la cuina, l’economia i la cultura de Catalunya

Es tracta d'una campanya que combina diverses accions per a reivindicar aquest producte clau

|

- Publicitat -

Les principals organitzacions del sector carni català han impulsat una aliança estratègica per posar en valor la importància de la carn en l’àmbit gastronòmic, econòmic i cultural del país. Amb el lema La força de la carn, la Federació Empresarial de Carns i Indústries Càrniques (FECIC), l’Associació Empresarial Càrnica (ANAFRIC), l’Associació de Productors de Vacum de Carn de Catalunya (ASOPROVAC) i la Federació Avícola Catalana (FAC) enceten una campanya conjunta de divulgació que vol reforçar la imatge d’un producte estratègic per a Catalunya.

El missatge de La força de la carn s’articula al voltant de quatre idees: la força de la terra, que representa els ramats i el territori; la força de la gent, vinculada a la cultura i a la convivència; la força del producte, per la seva qualitat nutricional; i la força de la cuina, com a motor de tradició i innovació gastronòmica. Segons Joan Anton Rafecas, president de la FAC, “la carn és un producte de primera qualitat que cal posar en valor enfront de discursos que l’han volgut desacreditar”. La campanya inclourà accions informatives, materials digitals per a xarxes socials i punts de venda, patrocinis i una pàgina web amb recursos divulgatius. A més, s’ha formalitzat un manifest com a símbol del compromís del sector amb aquesta estratègia conjunta.

Publicitat

La iniciativa s’ha presentat oficialment aquest dimarts a Vic, coincidint amb el reconeixement de Catalunya com a Regió Mundial de la Gastronomia 2025. El títol, atorgat per l’IGCAT (International Institute of Gastronomy, Culture, Arts and Tourism), busca reconèixer els territoris que treballen per una alimentació de qualitat, sostenible i innovadora. Segons els promotors, aquest context representa una “oportunitat òptima” per reivindicar el paper clau que juga la carn dins la cuina catalana i el seu teixit econòmic.

Catalunya produeix anualment més de 2,5 milions de tones de carn, sent el porcí l’espècie predominant amb més de 2 milions de tones, seguit de l’aviram, la vedella, l’oví i els conills. L’any 2024, gairebé totes les espècies van registrar un creixement de producció, destacant la vedella amb un increment del 8% respecte a l’any anterior.

Les entitats impulsores tenen una llarga trajectòria en la defensa del sector. FECIC i ANAFRIC representen àmplies cadenes de valor en la indústria càrnia, mentre que ASOPROVAC treballa específicament pel sector boví i FAC agrupa els productors de carn d’aviram i ous. Totes elles comparteixen l’objectiu de reforçar la reputació de la carn catalana i garantir-ne la sostenibilitat i competitivitat en un context global complex.

Des de l’organització, es fa una crida també al món de la restauració perquè contribueixi a difondre el valor de la carn amb propostes que combinin arrelament i creativitat. “Cal que els cuiners de referència ajudin a recuperar plats tradicionals i a innovar amb la carn com a protagonista”, ha defensat Rafecas.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies