Dimarts, 16 de juliol del 2024

Catalunya i Aragó demanen al Ministeri de Transports que assumeixi els serveis de la línia Lleida – Montsó – Saragossa

En una carta també reclamen la reobertura de l'antiga estació d'Almacelles i la redacció d'un projecte constructiu

|

- Publicitat -

Actualment només es presten 2 serveis regionals al dia per sentit entre Lleida i Saragossa que estan inclosos al contracte entre l’Administració General de l’Estat i Renfe, i un dels quals permet la connexió amb Madrid. El tercer servei, que connectava Saragossa amb Montsó i Lleida, a primera hora del matí, i tornava a primera hora de la tarda, va deixar de ser sufragat pel contracte amb el govern d’Aragó i per tant, es va deixar de prestar a partir del 29 de novembre de 2021. Des de llavors, aquest mateix tren només circula entre Saragossa i Binéfar.

Segons els governs català i aragonès, la falta d’aquest tercer servei entre Saragossa i Lleida, amb parada a Binéfar, genera un “greu perjudici” als ciutadans d’ambdós territoris, ja que impedeix l’ús del tren per atendre les seves “necessitats de mobilitat obligada i de serveis” a partir de la gran vinculació que hi ha entre els municipis de la Franja amb Lleida.

Publicitat

Per això, entenen que la supressió d’aquest servei va en contra de les actuacions que s’estan fent per potenciar el transport públic i la mobilitat sostenible i suposa un “retrocés” en l’oferta ferroviària existent. Per aquest motiu, els governs demanen que es torni a posar en funcionament, amb càrrec al contracte entre l’Estat i Renfe, com un servei sotmès a obligacions de servei públic.

Antiga estació d’Almacelles

A la carta enviada la segona quinzena de març, també es fa referència a una altra missiva que va enviar el juliol passat l’aleshores secretari d’Infraestructures, Isidre Gavín, al ministeri, on es demanava que s’analitzessin les necessitats per posar en servei l’antiga estació d’Almacelles i que s’impulsés la redacció d’un projecte constructiu per poder oferir un servei ferroviària de qualitat i donar cobertura al nucli urbà d’aquest municipi que després de Lleida esdevé el segon més gran del Segrià.

La prestació de serveis a l’estació d’Almacelles, apunten, hauria d’anar acompanyada de la millora de l’oferta ferroviària entre Montsó i Lleida, partint de la base de la important relació de mobilitat entre les poblacions d’Aragó i Catalunya.

Casp i Riba-roja d’Ebre

D’altra banda, Sanglas i Briz també fan referència al fet que per part de l’Estat es decidís que la relació entre Casp i Riba-roja d’Ebre deixés de ser considerada obligació de servei públic i per això, els dos governs han garantit el manteniment d’un servei diari direcció Barcelona a primera hora del matí i un altre en sentit contrari a última hora de la tarda.

Per aquest motiu i tenint en compte les relacions econòmiques, comercials i de mobilitat que hi ha en aquest corredor, consideren que aquesta connexió ferroviària també s’hauria d’assumir com a obligació de servei públic entre l’Estat i Renfe.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies