Divendres, 26 de abril del 2024

Andorra podria tenir aeroport

|

- Publicitat -

És viable construir un aeroport a Andorra. Així ho determinen es primers estudis encarregats per la Cambra de Comerç, Indústria i Serveis d’Andorra que conclouen que la infraestructura es podria ubicar en uns terrenys situats a l’entorn del sector de Grau Roig de les pistes d’esquí de Granvalira, entre les parròquies d’Encamp i la de Canillo, a les proximitats del nucli de les Bordes d’Envalira. Amb tot, es tracta d’un informe de caire preliminar, centrat en definir quina podria ser la seva ubicació i quina estructura caldria per a la seva posada en marxa. Queda pendent encara, però, l’avaluació del seu impacte acústic i mediambiental i, posteriorment, aconseguir l’autorització per part del govern andorrà i la de l’homologació de la infraestructura.

Amb tot, les peculiaritats del terreny comportarien haver de dotar als pilots d’una  formació específica sobre temes de seguretat, ja que la pista tindria un pendent d’entre un 2% als extrems i més del 7% a la part central. Segons el cap de projectes de CGX, Adrien Quénard, pot afavorir la reducció de la velocitat dels aparells que hi operin. Pel que fa el seu preu, es preveu que tindria un cost d’entre els 500 i els 700 milions d’euros i es calcula que hi passaran 200.000 passatgers l’any.

Publicitat

Un projecte complementari al de la Seu d’Urgell

Miquel Armengol, president de la Cambra de Comerç, ha insistit que el projecte d’aeroport és “compatible i complementari” amb el de la Seu d’Urgell. En aquest sentit, ha dit que la infraestructura alturgellenca pot acollir vols de caire esportiu, els quals, en canvi, no es preveu que tinguin cabuda al Principat. A més, ha destacat que, mentre l’equipament ubicat entre Montferrer i Castellbò i Ribera d’Urgellet té un radi d’acció d’uns 1.000 quilòmetres i és operatiu per avions de mig centenar de places, el que planteja la Cambra de Comerç d’Andorra pretén connectar el país amb les principals capitals europees i també disposar de connexions aèries transoceàniques, ja que el seu radi d’acció seria de 5.000 quilòmetres.

Pel president de la Cambra de Comerç d’Andorra, disposar d’un aeroport dins el país permetria obrir “al món” aquest territori, diversificar la seva economia i atreure el turisme de luxe. En aquest sentit, Armengol ha explicat que ara per ara la majoria de visitants que arriben al Principat són de “proximitat”, d’un radi d’uns 300 quilòmetres, pel fet que els únics accessos dels quals disposen són per carretera. A més, ha dit que els residents que volen agafar un avió han de destinar entre 7 i 8 hores addicionals per arribar fins als llocs on hi ha aquest tipus d’infraestructures.

Finalment, Armengol creu que, per tal de tirar endavant el projecte, caldria demanar ajuda a la Unió Europea, fent que aquesta qüestió també sigui un dels punts a tractar en el marc de l’acord d’associació. El president de la Cambra de Comerç d’Andorra també ha revelat que hi ha “quatre o cinc” grups d’inversió d’abast internacional que estarien interessats a finançar íntegrament la infraestructura, tot i que encara no se n’ha parlat amb ells de forma concreta sobre aquesta possibilitat.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

12 COMMENTS

Comments are closed.