Dimecres, 01 de maig del 2024

Comença Seafood a Barcelona, essent la primera gran fira sense mascaretes

|

- Publicitat -

El Seafood Expo Global s’ha estrenat finalment aquest dimarts a Barcelona i s’ha convertit en la primera gran fira al recinte de Gran Via on no ha calgut l’ús obligatori de mascareta. S’hi han presentat les darreres novetats del sector del peix, que segons la vicepresidenta de l’empresa organitzadora Diversified Communications, Liz Plizga, aniran des dels productes saludables i el benestar fins a la sostenibilitat i el respecte al medi ambient. També s’hi poden veure hamburgueses de marisc, algues per untar i molts productes amb sabors japonesos, entre d’altres. Durant les primeres hores, s’han format llargues cues als accessos, tot i que fonts de l’organització han assegurat que és un aspecte que es millorarà de cara les properes edicions.

 

Publicitat

El Seafood Expo Global ha estat la primera gran fira del recinte de Gran Via sense mascaretes, tot i que la segona a les instal·lacions de Fira de Barcelona després de la celebració la setmana passada de la Barcelona Bridal Week, que va aplegar més de 18.000 persones. En aquest cas, la vicepresidenta de de Diversified Communications, Liv Plizga, no ha volgut donar estimacions de xifres d’assistència fins a la finalització de la fira, tot i que ha apuntat que serien similars a les de la darrera edició, el 2019, a Brussel·les, per on hi van passar prop de 30.000 persones.

 

El certamen, que enguany celebra la seva 28a edició, inclou diverses conferències especialitzades i compta amb la participació de 1.550 empreses expositores de 76 països que estan repartides en 39.847 metres quadrats, als pavellons 2,3 ,4 i 5 i la galeria situada entre aquests dos últims. S’espera que el Seafood, que s’allargarà fins el dijous a la tarda, tingui un impacte d’almenys 100 milions d’euros en l’economia de la ciutat.

Dos visitants del Seafood Expo Global 2022 observen una mostra de cuina amb productes marins al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona

Plizga ha celebrat que el Seafood pugui tenir lloc sense fer ús de la mascareta obligatòria i ha dit tornar a la presencialitat influeix molt a l’hora de generar una relació de confiança. Per la seva banda, el director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, ha admès que no haver de portar mascareta per la fira ha estat una “sensació molt especial”. “L’Alimentaria es va celebrar amb mascareta, ja ens hi havíem acostumat. Ara ens acostumarem ràpid al que és bo”, ha afegit el directiu de Fira de Barcelona.

 

L’interior del recinte de Gran Via de Barcelona és un anar i venir dels representants d’empreses d’alimentació i de productes del mar, a més de proveïdors, equipaments, envasos i serveis. Recorda als grans esdeveniments anteriors a la pandèmia que ara Barcelona està començant a recuperar amb la celebració fa pocs mesos del Mobile World Congress, l’Alimentaria de fa unes setmanes i de l’ISE d’aquí uns dies. “No podem estar més contents. Volem que a Fira s’hi celebrin les fires més rellevants de cada sector”, ha comentat Serrallonga.

 

En la mateixa línia, el primer tinent d’alcalde de l’Ajuntament de Barcelona, Jaume Collboni, ha reivindicat Barcelona com la “capital de l’alimentació procedent del mar” i ha apuntat que la fira representa una “gran i magnífica oportunitat de negoci” per al sector alimentari. Collboni també considera que la celebració de la fira dona un impuls a l’economia blava, que és la relacionada amb el mar, i ha recordat que els mercats de Barcelona disposen de fins a 220 parades de peix fresc. “Molt poques ciutats ho tenen i també tenim Mercabarna”, ha indicat.

 

Una de les empreses catalanes que participen al Seafood és Frime, dedicada a la comercialització de tonyina sostenible, sèpia i calamar procedent dels oceans Atlàntic, Pacífic i Índic. Concretament, la pesca sostenible consisteix en garantir que cada any hi hagi els mateixos exemplars o més que l’any anterior. El propietari de l’empresa, Salvador Ramon, ha explicat que disposa de sis plantes a Catalunya i uns 700 treballadors.

Una nevera amb productes marins i, de fons, uns visitants del Seafood Expo Global 2022 conversen amb empresaris d’un expositor al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona

Fa més de 20 anys que assisteix a la fira Seafood, els darrers a Brussel·les, i ha aplaudit que ara aterri a Barcelona. “Per a nosaltres és un gran èxit, perquè som una empresa catalana i ens poden venir a visitar proveïdors i clients”, ha afirmat. “Catalunya és un gran mercat tant en compra com en venda i és molt important que es pugui projectar des d’aquesta fira internacional”, ha afegit.

 

També participa a Seafood, en aquest cas des de fa una dècada, l’empresa Europeix d’Arenys de Munt, dedicada a la compra del peix a les subhastes als ports catalans i a la seva posterior exportació sobretot a Itàlia i França després de tractar-lo al seu magatzem. El seu gerent, Paco Canalejo, també aplaudeix l’arribada de la fira a Barcelona. “Juguem a casa”, assenyala. Això implica més facilitats logístiques i no haver de traslladar el peix a Brussel·les, com feien en les anteriors fires .

Peixos exposats a un estand del Seafood Expo Global 2022 al recinte de Gran Via de Fira de Barcelona

Canalejo adverteix, però, que l’encariment de l’energia i els combustibles dels darrers mesos està repercutint en el preu dels peix. En aquest sentit, lamenta que després de sortir de la pandèmia, la indústria ara hagi de fer front a aquest context d’escalada de preus. “Ens hem hagut de reinventar”, indica el gerent.

 

Llargues cues als accessos

El primer dia del Seafood a Barcelona també ha estat marcat però per les cues per accedir al recinte firal. Tot i estar registrats, els assistents s’han hagut d’adreçar a unes taules per obtenir l’acreditació en paper, necessària per entrar als pavellons de la Gran Via. El director general de Fira de Barcelona, Constantí Serrallonga, ha comentat que aquesta logística depèn de l’organitzador i que ­­és el que s’aplicava a Brussel·les.

 

“Saben que aquest sistema genera algunes cues però forma part del que han viscut ells en aquestes fires a Brussel·les. Segurament aquí estem menys acostumats però això ho anirem treballant amb ells, segur que trobarem la fórmula d’anar millorant”, ha dit.

Persones fent cua a l’exterior del recinte de la fira per entrar al Seafood el primer dia de l’exposició

Fonts de l’empresa organitzadora, Diversified Communications, han explicat que eren conscients d’aquesta lentitud per entrar el primer dia a la fira i s’han obert a millorar el sistema d’accés de cara a les properes edicions. “És el primer any aquí i n’anirem aprenent”, han manifestat. Una de les opcions, per exemple, podria ser que es pogués accedir mitjançant un QR descarregat amb antelació al mòbil.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

2 COMMENTS

Comments are closed.