Dimecres, 01 de maig del 2024

FACUA demana que la Llei de la Cadena Alimentaria obligui a informar dels preus d’origen

|

- Publicitat -

FACUA lamenta que la reforma de la Llei de la Cadena Alimentària, que va ser aprovada aquest dijous al Congrés, no obligui a informar del preu en origen dels productes de camp. En un comunicat difós aquest divendres, l’associació de consumidors ha valorat positivament els canvis de la norma, però ha considerat que caldria que vingués “acompanyada de controls i inspeccions per evitar” incompliments, vinculats en moltes ocasions amb actes de competència deslleial i en perjudici dels usuaris, en atribuir característiques als productes que realment no tenen, com l’origen fals. De fet, FACUA fa anys que denuncia empreses que presenten les seves mercaderies com originàries d’Espanya, quan realment provenen de l’estranger.

 

Publicitat

L’associació ha reclamat en diverses ocasions al ministeri d’Agricultura i al govern espanyol que reguli un doble etiquetat obligatori que indiqui el preu en origen dels aliments, a més de la venda al públic, per permetre als consumidors conèixer en quines condicions i quant s’està pagant als productors i així fomentar una compra informada i responsable.

 

En aquest sentit, FACUA ha tornat a incidir en la necessitat de què es doni als consumidors de mecanismes que els permetin intervenir de forma efectiva amb la cadena alimentaria, ja que els permetrà prendre decisions informades sobre els productes que consumeixen.

 

Publicar les sancions

Paral·lelament, l’associació ha considerat que és positiu que hagi aprovat que es publiquin les sancions als operadors que han comès irregularitats. A més ha recordat la seva reivindicació en defensa d’un model comercial diversificat, on es potenciïn els anomenats canals curts de venda, que són aquells que permeten adquirir els productes en origen o en establiments que compren directament als productors, eliminant els intermediaris.

 

Cosa que, a parer seu, permetria recuperar l’equilibri d’un model massa ancorat en les grans superfícies, que deixa poc poder als productors, que no poden escollir a qui i sota quines condicions venen la seva mercaderia.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies