Dijous, 02 de maig del 2024

La segona edició de la Barcelona Wine Week: 400 empreses, 600 cellers i prospecció internacional

|

- Publicitat -

La Barcelona Wine Week (BWW) reunirà més de 400 empreses i firmes distribuïdores i 600 cellers en la segona edició, així com la pràctica totalitat de les Denominacions d’Origen i les marques més consolidades del mercat. L’esdeveniment es farà del 7 al 9 de febrer en el marc de l’Alimentaria Exhibitions organitzada per Fira de Barcelona, amb les varietats de l’agricultura sostenible i la lluita contra el canvi climàtic com a principals protagonistes. A dos mesos de la seva celebració, l’esdeveniment compta amb un 80% de l’espai reservat. La fira articularà diverses accions sobre viticultura, investigació, mercat estatal i internacional i tasts amb l’objectiu d’oferir una visió “global” dels diferents factors que configuren el sector.

 

Publicitat

“L’excel·lent acollida comercial que el sector està dispensant a BWW, amb un ritme de contractació a nivells previs a la pandèmia, constata que el mercat del vi dona signes de reactivació”, ha assegurat el president de BWW i de la D.O. Cava, Javier Pagés.

 

L’objectiu del saló és augmentar les oportunitats de negoci de les empreses expositores, propiciant-los trobades i ocasions de contacte amb compradors internacionals, distribuïdors, importadors, majoristes o detallistes amb l’objectiu d’incrementar les exportacions, consolidar la tendència positiva de les exportacions dels darrers mesos i reforçar el creixement del valor del vi estatal als mercats espanyols.

 

Per a això, el programa BWW Hosted Buyers convidarà més de 350 compradors internacionals de més de 40 paisos per dur a terme més de 4.000 reunions de negoci amb les empreses expositores. A més d’aquesta delegació de professionals internacionals, el programa VIP Buyers convocarà prop de 1.300 professionals estatals del sector amb poder de decisió de compra a la distribució, l’hostaleria i el comerç acreditat.

 

BWW reunirà al palau 8 del recinte de Montjuïc de Fira de Barcelona tota la diversitat del vi espanyol, des de petits cellers fins a marques més emblemàtiques i reconegudes del mercat. La zona comercial s’estructurarà en dues grans àrees. BWW Lands acollirà els cellers organitzats per Denominacions d’Origen i altres segells de qualitat, mentre que BWW Brands reunirà les marques més emblemàtiques i reconegudes d’empreses d’equips, accessoris i serveis al sector.

 

Prop de 15.600 professionals van assistir a l’estrena de BWW el febrer de 2020, un 13% procedent de 54 paisos.

 

La BWW també pretén donar visibilitat i projecció internacional a les prop de 150 varietats autòctones de raïm plantades a l’Estat per incrementar el seu atractiu davant el comprador internacional. Aquestes varietats també susciten gran interès en el sector per la seva resistència i contribució a la preservació del medi ambient.

 

D’aquesta manera, les varietats autòctones i autoresistents com a referents de l’agricultura sostenible i la lluita contra el canvi climàtic constituiran l’eix temàtic del saló. El saló pretén “reivindicar i dignificar” aquests ceps, que representen únicament un 25% del total de vinya plantada.

 

L’enoturisme com a sector de futur, les noves tendències enoturístiques derivades de la pandèmia i les eines digitals per a la comunicació i la comercialització també ocuparan un lloc destacat entre les activitats de la BWW.

 

“L’enoturisme té un recorregut enorme, no només perquè ens permet acostar el producte al consumidor de primera mà, sinó perquè posa en valor i transmet els atributs inherents al vi a nivell cultural, social, de sostenibilitat i d’experiència”, ha assegurat el president de BWW.

 

Amb el suport de la Federació Espanyola del Vi (FEV), també s’abordaran les necessitats digitals del sector, s’indentificaran tendències i es buscaran sinèrgies per accelerar la transformació digital de la indústria vitivinícola, des de la producció fins a la comercialització.

 

En les diverses sessions del certamen intervindran experts com el ‘Màster of Wine’ Frank Smulders, el sommelier Ferran Centelles, el catedràtic de viticultura Fernando Martínez de Toda i els crítics José Peñís i Andrés Proensa, entre altres.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies

1 COMMENT

Comments are closed.