Dimarts, 30 de abril del 2024

Un centenar de productors de proximitat catalans coincideixen al Gastronomic Forum Barcelona

|

- Publicitat -

El Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, a través de Prodeca, la Promotora dels Aliments Catalans, organitza la participació agrupada d’empreses agroalimentàries al Gastronomic Forum Barcelona que se celebra del 18 al 20 d’octubre a Fira de Barcelona. Així, més de 40 productors de proximitat catalans compartiran ubicació a l’Espai Catalunya, l’estand organitzat per Prodeca, la Diputació de Barcelona, mitjançant la Xarxa de Productes de la Terra, i la Diputació de Girona, a través del seu segell de qualitat agroalimentària, Girona Excel·lent.

 

Publicitat

L’Espai Catalunya, un espai compartit de més de 100m2 en el que cada empresa disposarà del seu propi mostrador, té com a objectiu incrementar la visibilització i promoció dels productors catalans participants i oferir un punt de trobada entre restauradors i empreses del sector agroalimentari. Entre la quarantena d’empreses d’arreu de Catalunya que hi formen part cobreixen el conjunt de diferents sectors agroalimentaris: Carn i Embotit, Fine Food, Oli, Vi i Cava, Peix i Marisc i Fruita i Horta.

 

Espai de cuina en directe

 

Addicionalment a l’estand expositiu, l’Espai Catalunya disposarà d’un espai de cuina en directe: 130 m2 totalment equipats en què es celebrarà un programa de 20 sessions gastronòmiques amb la participació d’un productor de proximitat i un cuiner/a que elaboraran diverses propostes amb els aliments seleccionats.

 

Entre els xefs participants hi destaquen noms com Iolanda Bustos, la xef de les flors, que cuinarà productes d’Ànec de l’Empordà amb Maria Soler, Carlos Sánchez, del Restaurant L’Avenc de Tavernet, que presentarà la seva proposta culinària de bolets comestibles amb noves espècies autòctones juntament amb Carles Díaz, biòleg i gerent de Bolet Ben Fet, o Rafel Muria, xef del restaurant Quatre Molins, que elaborarà nous plats a partir de l’oli d’oliva verge extra de Cellers Unió i un producte que li resulta molt familiar, la mel de Muria.

 

Showroom del vi català: 60 cellers catalans es reuneixen amb potencials compradors

 

El vi català té una cita amb Gastronomic Forum Barcelona de la mà del Showroom del Vi Català, un esdeveniment eminentment comercial i restringit únicament a professionals del sector vinícola, que organitza Prodeca amb la col·laboració d’Incavi, l’Institut Català de la Vinya i el Vi, en el marc de la segona edició La Setmana del Vi Català.

 

Durant els tres dies que duri el Gastronomic Forum Barcelona, Prodeca posarà a disposició dels 60 cellers participants un espai de reunions de més de 350m2 amb mostradors individuals per a les empreses perquè puguin realitzar trobades B2B presencials amb possibles compradors del sector Horeca, botigues especialitzades i responsables de gran distribució, així com donar a conèixer els seus productes a cuiners, sommeliers i professionals de la gastronomia. La finalitat d’aquesta actuació és facilitar el contacte comercial entre cellers i
restauradors, i ampliar la seva xarxa de contactes després d’un any i mig especialment complicat per la situació de pandèmia.

 

La participació de Prodeca al Showroom de vi català es complementa amb la intervenció a l’Aula de la Setmana del Vi Català, un espai de debat i reflexió sobre les darreres tendències al voltant de la cultura de la vinya i el vi al nostre país. Entre les diferents ponències i taules rodones amb diversos convidats experts que organitza Incavi, el director gerent de Prodeca, Ramon Sentmartí, ha conduït la sessió “Vi català al món. Una radiografia a l’exportació dels vins catalans”, amb Àlex Bautista, director d’Exportació de Recaredo, Adrien Sage de Diaita Hedeos i Christopher Greness, Managing Director de Wine Secrets Barcelona per parlar de dades, tendències, actualitat i oportunitats de futur del vi català al món.

 

Gastronomic Forum Barcelona, la gran cita del sector gastronòmic català

 

Gastronomic Forum Barcelona celebra una nova edició en què reuneix a més de 300 empreses i tindrà 100 ponents, entre els quals 60 xefs que sumen 46 estrelles Michelin, amb la voluntat de ser un esdeveniment que permeti a tots els agents del sector retrobar-se, compartir experiències i projectar solucions de futur per afavorir la reactivació econòmica del sector, fent una aposta per l’alimentació sostenible i la cuina de qualitat.

 

El saló comptarà amb nivells d’ocupació prepandèmia, amb un total de 6.000m2 d’exposició comercial i prop de 4.000m2 destinats a més de 70 activitats, un congrés gastronòmic i a l’àrea d’Innovació ForumLab, realitzada en col·laboració amb la Capitalitat Mundial de l’Alimentació Sostenible 2021 de Barcelona, així com les propostes especialitzades de Fòrum Dolç, un espai de divulgació que tindrà com a eixos centrals la pastisseria, la gelateria i la fleca, promogut pel Gremi de Pastisseria de Barcelona i Espai Sucre; i l’Espai Catalunya de Prodeca, la Xarxa dels Aliments de Proximitat i Girona Excel·lent.

 

Finalment, Gastronomic Forum Barcelona promourà, juntament amb la Fundació Alícia, el Manifest per l’Alimentació Sostenible al que s’adheriran els grans protagonistes del saló i farà entrega dels Premis Cuiner 2021, que reconeix el millor cuiner emergent de l’any i també el més sostenible; els Premis Josep Mercader, que distingeixen la trajectòria professional de xefs, enòlegs, responsables de sala, productors i divulgadors de la cuina catalana, així com el restaurant més sostenible; i els Premis InnoForum, que guardonen la millor innovació
gastronòmica.

 

Sobre Prodeca

 

Prodeca és una empresa pública adscrita al Departament d’Acció Climàtica, Alimentació i Agenda Rural, de la Generalitat de Catalunya, que té per objecte la promoció dels productes agroalimentaris catalans i el suport a la comercialització i internacionalització de les empreses catalanes del sector. Facilita la participació de les empreses catalanes a les principals fires agroalimentàries internacionals i nacionals, organitza trobades amb compradors i importadors del sector, ofereix programes de suport en comercialització i iniciació a l’exportació, elabora i implementa estratègies de posicionament de producte i de promoció de la marca Catalunya agroalimentària, fa assessorament en diversificació i consolidació comercial a països tercers, prepara informes de mercats i tendències, disposa d’eines d’autodiagnosi i d’anàlisi d’oportunitats en comercialització i internacionalització per a les empreses del sector, entre d’altres activitats.

 

Prodeca treballa coordinadament amb les associacions professionals, entitats i agents que intervenen en la promoció, comercialització i internacionalització agroalimentària, i participa en iniciatives relacionades amb la gastronomia catalana i la Dieta Mediterrània, com a eines de valorització i millora del posicionament dels nostres productes i empreses, a Catalunya i al món.

Publicitat

Segueix-nos a:

Més notícies